lördag 3 april 2010

Chokladägg




















Chokladägg till påsk. Allt du behöver är ett urblåst, tvättat och torrt äggskal och choklad (blockchoklad eller en sort som passar att smälta).
Har du ett äggskal med hål i båda ändar så tejpa för det ena. Ägget bör vara helt torrt inuti så det är bra att tömma det en eller ett par dagar innan man fyller med choklad. Förstora hålet med hjälp av en vass kniv som du försiktigt, försiktigt vrider om i hålet. Smält choklad av en sort du tycker om och spritsa ner i äggskalet. Om du inte vill ha ägget massivt, fyll hela, låt stelna några minuter och töm sedan ut choklad.

Fick just ett uppslag till nästa års chokladägg. Kolla in bloggen odlingspyssel. Väldigt snyggt med bruna ägg!

2 kommentarer:

  1. Åh, vilket roligt tips. Det måste provas till nästa påsk <3

    För övrigt en härligt inspirerande blogg, den sätts i inspirationsmappen i min rss-läsare! Ha en härlig dag :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du tycker att min blogg är inspirerande. Jag tittade in på din blogg, den är jättefin, roliga saker du gör. Roligt att du spinner, det har jag aldrig provat.
    Nu får jag lov att uppdatera lite oftare så att du fortsätter att titta in på min blogg ibland.
    Tack och ha en härlig dag du med.

    SvaraRadera